Kerja Terdesak, Selamanya Kerja Umno!

481

Salinan Pameran Rang Daftar Pemilih Tambahan (RDPT) tidak lagi diberi oleh SPR kepada parti politik samada dalam bentuk ‘hard copy’ atau ‘soft copy’ sebagaimana amalan sebelum ini.

Serentak dengan itu, Rang Daftar Pemilih Tambahan menyaksikan jumlah kemasukan pengundi pindah masuk yang luar biasa ke beberapa kawasan dan pengundi tegar PAS dipindah keluar.

Langkah tak bagi salinan Pameran Rang Daftar Pemilih Tambahan adalah untuk menyusahkan dan melambatkan kita pembangkang membuat proses semakan dan bantahan supaya kerja jahat Umno/BN buat pemindahan pengundi ini dengan kerjasama SPR berjaya.

Pengundi yang dipindah masuk siap ada surat sumpah menyatakan mereka adalah anak angkat tuan rumah tempat mereka didaftarkan walaupun ramai anak angkat berusia lebih dari ayah dan mak angkat masing-masing! Ada anak angkat yang dah tak ada gigi sementara ayah angkat masih muda.

Di Jabi kita kesan beberapa orang pengundi tegar kita dalam senarai pindah keluar walau mereka tak pernah memohon

SPR juga meluluskan pemindahan pengundi walaupun mereka tak menetap di kawasan tersebut dengan alasan mereka ada niat nak menetap di situ. Niat pun kira dah sah.

Ini adalah kerja terdesak Umno. Selamanya Umno adalah Umno!

Dr Azman Ibrahim
18/5/2017